lördag 9 januari 2010

Pysselväder

Nu när det är så här kallt ute är det jättemysigt att bara sitta inne och titta på den gnistrande snön, då är det perfekt att pyssla lite. Som tur var hade jag fått lite beställningar i veckan så jag kunde förena nytta med nöje!!! Jag satt med de två stora barnen vid köksbordet, jag gjorde smycken och de höll på med varsin mobil som de skulle hänga i sina fönster. Allt var frid och fröjd så länge 1-åringen sov middag...när han vaknade fick vi snabbt avsluta våra projekt för att få behålla någon som helst ordning bland våra pysselsaker!!!

Men det här har jag i alla fall hunnit få färdigt idag:
Två berlocker som ska sitta i ett Tomas Sabo-halsband, jag hoppas låsen kommer att passa bra, det är svårt när man inte har sett själva kedjan de ska sitta i.

Ett halsband som ska var till en liten tjej som fyller 7.

Slutligen blev det ett amulettarmand med en isblå glaspärla.

6 kommentarer:

  1. Kul att du får lite beställningar och att barnen också kan pyssla lite samtidigt.
    Nyfiken på hur mobilerna ser ut är de också gjort av smyckes delar?

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Vi hade jättetrevligt på bröllopet och jag fick mycket beröm för klänningen. Inte alls stelt och jättegod libanesisk buffe.
    Det känns bra för självförtroendet när man får höra det direkt från andra och se resultatet på.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Bra att ni hade trevligt!!! Förstår att det är en kick för självförtroendet när man hör alla kommentarer...men det är du väl värd!!!
    Barnens mobiler var inte smyckesdelar utan en papperstallrik med hängande snören med vikta papperbitar (som kattleksaker ungefär!)...svårt att förklara men de blev faktiskt riktigt fina! Malte satte upp sin på sitt rum men Mina gav upp innan hon blev klar!!!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med beställningarna!
    Jag ska också göra en när ni kommer tillbaka och du har lite tid :)

    Träffas gärna. När är det ni åker?

    SvaraRadera
  5. Jättefin blogg och jättesnygga smycken Karin :)
    Hoppas allt är bra med er!
    Mamma hälsar och tycker också smyckena var jättefina!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka fina smycken du gör. Och jag håller med om att det är skönt att gå hemma. Jag har visserligen börjat arbeta ganska tidigt med alla mina barn (delat lika med sambon) men nu med detta tredje ska jag ta en allvarlig funderare på att vara hemma längre.

    SvaraRadera